18 januari 2012

Armgång och kipping

Roligt pass på Nordic igår!

Uppvärmningen bestod bland annat av armgång i chinsräcket och vi fick känna oss som riktiga gladiatorer.

Därefter teknik i kipping pullups - och igår hade jag bestämt mig för att de bara skulle sitta. Själva tekniken funkar allt bättre när jag kör med gummiband. Från att mest ha hängt och dinglat har jag nu koll på pendelrörelsen och "höftjucket". Så nu fasen skulle det väl kunna funka även utan gummiband!

Well, det gick bättre. Sitter nästan nästan. Måste bara bli snabbare i själva höftrörelsen. Mer explosiv. Är helt övertygad om att problemet sitter i hjärnan som verkar ha svårt att fatta vad ordet explosiv betyder. Jag vet ju att jag rent fysiskt kan vara mer explosiv och det funkar när gummibandet är runt foten. Men så fort gummibandet försvinner så blir det svårare. Konstigt det där. Men jag är glad över framstegen och snart snart sitter de där. Som en smäck.

Så dags för dagens pass som var tre minipass i ett:

Pass 1
6 min AMRAP av:
200 m rodd
6 pullups

Pass 2
6 min AMRAP av:
2 burpee-situps
3/3 utfallshopp

Pass 3
5 min AMRAP av
10 m farmers walk med 10 burpeeuthopp vid varje hel minut

Händerna var rätt så trötta till det tredje passet så att kånka runt på kettlebells (farmers walk) var tungt! I övrigt gick tiden snabbt. Känns mentalt lättare att köra tre korta pass jämfört med ett långt.

Ser en aning sliten ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar