29 juli 2011

FartLEK på Skånes landsbygd

Efter ett par timmars kurande på fik svärandes över vädret checkade vi
in på Bengtssons loge utanför Simrishamn där vi ska sova inatt.
Konstaterade glatt att det är pubkväll här ikväll och att vi alltså
inte behöver gå utanför dörren mer för idag.

Nu skulle vi bara springa lite först och se'n är det slut på det blöta
för idag. Funderade lite över hur man bäst skulle klara dagens löpning
med tanke på att man blir genomblöt bara av att gå mellan framdörren
och bagageluckan på bilen.

Min "göra det bästa av situationen"-lösning på problemet var att klä
på mig så lite som möjligt för att slippa blöta kläder som kyler (fick
nog av det igår) och att springa ett kortare och snabbare pass för att
hålla värmen uppe.

Så jag tog med mig karta i form av iphone för att kunna hitta hem (la
den dock först i en plastpåse så den skulle överleva regnet) och gav
mig av utan färdplan. När jag hittade en bra backe tog jag ett par
intervaller i den, såg jag en lyktstolpe på lagom avstånd spurtade jag
osv. FartLEK med andra ord. Helt på känsla. Och skoj! Lek!

En timme senare var jag tillbaka på logen efter att än en gång fått
klart för mig att Skåne inte är platt. Inte alls. Långa backar upp och
så långa backar ner att jag började få känningar i knäna.

Nöjd och löjligt glad över att ha fått hänga in mina sunkiga
genomblöta kläder i ett torkrum (!) ska vi nu kila ner till logens pub
och äta hamburgare! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar