9 november 2012

Flyt!

Det har känts lite trögt med träningen på sistone. Visst har jag gjort mina pass, men mer genomfört än gått in för dem helhjärtat om jag ska vara helt ärlig. Inte varit lika motiverad som vanligt helt enkelt. Har dessutom tyckt att kroppen inte riktigt svarat. Den verkar hellre vilja ligga i soffan med en bok än lyfta skrot eller springa. Och jag har känt efter lite för mycket - lite ont i huvudet, lite i magen osv.

Men så igår kände jag igen mig själv igen. Kroppen kändes pigg och jag längtade efter de två inplanerade passen - först Marit-intervaller (4x4 min löpning) och därefter styrketräning.

Benen och andningen kändes lätta under löpningen och jag riktigt njöt av att springa. Insåg att det var länge se'n jag log under ett löppass. Med den känslan i kroppen gick jag efter intervallerna direkt till gymmet för benstyrka. Överkroppen var totalt massakrerad efter gårdagens latsövningar så det fick bli frontböj, marklyft, draken, Turkish Get-Up och bulgarian split squats istället för bänkpress och dips. Höjde vikterna i både frontböj och marklyft och kände att jag kunde ha stannat på gymmet hur länge som helst. Om det nu inte var så att matklockan hade ringt. Surprise surprise. Och benen satte ju stopp de också förstås. Testade några OH Squats (knäböj med stången i brett grepp på raka armar över huvudet) på slutet, men det gick bara inte. Så där och då insåg jag att nu får det nog vara nog. Även om jag ville mer.

Känslan av att vilja mer var ljuvlig. Som jag längtat efter att den känslan ska komma tillbaka. Känslan av att inte kunna få nog och hela tiden längta till nästa träningspass. Viljan att bli bättre. Drivet.

Lägligt nog la Malin från CFN ut en tråd på fejjan på kvällen där hon undrade om inte någon ville haka på och köra Coach Rikards 10-veckors styrkeprogram och i den känslan jag var i var jag ju inte sen att tacka nej. Så det här blir spännande.. har hört ryktas att vissa pass innebär 2,5 timme på gymmet.. well well. Nu ska jag bli stark(are). Fortsättning följer...

Var så taggad inför löpningen att jag till och med orkade ta ett par klassiska förutsägbara bloggbilder.


Bästa snabbskorna - Adidas Boston

2 kommentarer:

  1. Härligt med flow och känna driv! Energin syns i din ögon! :)

    SvaraRadera
  2. du ser så hälsosam ut! vad händer i övrigt i livet, har du nya planer för våren?

    SvaraRadera