26 januari 2013

Ett stort kliv mot målet!

Äntligen! 7 kippade pullups i rad! Tror knappt det är sant. Efter två års försök med de där kippade pullupsen. Försök förknippade med en hel del svordomar och lystna blickar mot de som kan. Och så plötsligt så bara funkade det. Från att ha kunnat göra en kippad pullup i taget om jag ansträngde mig ordentligen så kunde jag göra sju (7!) i rad utan nämnvärd ansträngning. Snacka om aha-upplevelse! Och vilken skön känsla. Som att det bara gick av sig självt att ta sig upp. Knappt jobbigt.

Vet faktiskt inte riktigt vad jag gjorde annorlunda nu men det känns lugnare, långsammare och som att jag använder mer rytm än kraft. En mindre yvig rörelse. Misstänker att de magiska orden var Jennys "håll ihop benen" - på så sätt tvingades jag att sluta fladdra runt.

Så nu hoppas jag och håller alla tummar för att rörelsen sitter där även nästa gång jag ger mig upp i räcket. Och konstaterar att målet till midsommar att kunna göra 8 pullups i rad gått från att kännas totalt omöjligt till att vara inom räckhåll.


Bild tagen av Sara Rönne

1 kommentar: