11 mars 2011

Tunga marklyft

Tung vecka på Nordic innebär många försök att persa. För min egen del som aldrig ens försökt mig på att maxa blev det ju en enkel sak att sätta personligt rekord. Men det höll på att sluta i katastrof. Började med ett par relativt enkla lyft, ökade lite till men tyckte fortfarande att det kändes hyfsat enkelt. Ökade 10 kg och tänkte att det här får bli mitt max. Lyckades få upp vikten men med katastrofal teknik, ingen svank alls utan snarare tvärtom och jag ska vara glad att jag inte skadade mig. Tror att jag på något sätt blev ofokuserad, tänkte att nu måste jag verkligen ta i snarare än att jag tänkte på tekniken. Ungefär som när jag vill slå en riktig vinnare i tennisen och tänker att "nu j*lar" och det förstås inte funkar eftersom jag tappar all teknik när jag ska ta i för kung och fosterland.

Men men, nu gick det bra och jag tänker inte göra om samma misstag.

Efter ettorna var det dags för dagens metcon som såg ut som följer:
5 styrkefrivändningar
7 marklyft
9 burpees utan armhävning
12 sidohopp över stången

Kommentar på passet: Flåsigt och riktigt tungt att fixa styrkefrivändningarna när pulsen närmar sig max.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar