24 januari 2012

Förkylt var det här

Den där viloveckan har blivit utökad. Helt ofrivilligt. Sedan i torsdags är jag smått däckad av någon slags elak förkylning. Jag sover och sover och sover. Däremellan hostar jag. Den täppta näsan är i alla fall något bättre idag och jag har fått tillbaka mitt smaksinne (hej glass!) så förhoppningsvis har det vänt.

Som plåster på såren är det tennis à la Australian Open på tv. Alltid nå't, även om egen träning som vanligt lockar som mest när det inte går att träna. Jag tänker att det är tur att jag inte har något lopp eller så inplanerat att bli stressad över. Jag tänker också att det är fint att det snöar ute så att jag kanske kan få åka skidor i närheten när jag väl tillfrisknat. Kanske kan jag även orka med en liten promenad i snön lite senare under dagen.

Och så försöker jag hålla det här på en rimlig nivå. En förkylning är en förkylning och inget att deppa ihop för. Snart är jag tillbaka och då är den här veckan snabbt glömd. Till dess - kör hårt ni andra där ute som kan!

2 kommentarer:

  1. Krya på dej! Är själv i samma situation och blir snart galen av all längtan ut till skidspåren! :)

    SvaraRadera