18 januari 2012

Pang-pang!


Jaha, det var det det. Nu har redan jag brutit mitt viloveckobeslut och fått till ett extra tennispass på lunchen. Jag är liksom inte den som kan stå emot när jag erbjuds en timme tennis med upphämtning och avlämning utanför kontoret. När det dessutom är mot en kompis som är ett par grader duktigare och därför en alldeles perfekt sparringpartner så väger det där beslutet om att vila mig i forma ganska lätt.

Att spela var dock helt rätt bestlut. Jag behöver verkligen mer nötande i tennisen och att få stå och sluggerslå en timme för att komma in i rytmen, få igång fötterna och sluta slöspela kändes som ett perfekt sätt att spendera lunchtimmen på. Ikväll är det match och då ska varje slag slås igenom. Skitsamma om jag missar lite bollar, så länge jag spelar ut och inte faller in i motståndarens sega tempo så är jag nöjd. Ikväll är det jag som bestämmer på plan. Så det så.

3 kommentarer:

  1. Det var ju verkligen ett bra erbjudande där träningskompis, hämtning och avlämning ingick! Fullt förståeligt att du bröt ditt beslut.. :)

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅH ! NU kan jag skriva en kommentar! Hurra. Kul med tennis, jag tycker det är häftigt med utövare av idrotter som inte är så vanliga i motionssammanhang. Du är den enda tennistjejen jag känner liksom!

    SvaraRadera