5 april 2011

Återkomsten

Det var med lite nervösa steg jag igår gick in genom den blå dörren till Nordic. Konstaterade att det var tre veckor (!) sedan jag senast var där (lugnare veckor inför och efter Portugal, semester och prioriterad löpning har kommit i vägen) och även om jag tränat på bra under de här veckorna så är det en annan sak att köra CrossFit.

Men redan på uppvärmningen kände jag mig som hemma igen. Mycket skratt och sköna syner när vi skulle göra no-hands burpees (testa att göra burpees med bakbundna händer..) och hoppande bear crawl. Stämningen på Nordic alltså, den måste upplevas.

Dagens styrke/teknikmoment var strikta pull-ups (PR-försök på maxvikt) och så de där skinnflådda katterna.

Jag räknade med att pull-upsen skulle kännas väldigt tunga - var länge se'n jag hängde i räcket och sist vi körde strikta pull-ups fick jag köra med det gummiband som gav mest avlastning. För er som inte känner till, så har vi på Nordic gummiband som hänger i räckena där man trär in en fot eller ett knä för att så att säga få lite hjälp på vägen upp. Som sagt, sist körde jag med det bredaste gummibandet, dvs med så mycket hjälp som möjligt, så jag började där även igår. Döm om min förvåning när det gick hur lätt som helst och jag till slut stod där med det gummiband som gav allra minst hjälp och fixade det galant! Hur gick det här till? Inte förstår jag, men jag tackar och tar emot och konstaterar att jag faktiskt närmar mig målet att kunna dra mig själv upp av egen kraft.

Så över till dagens metcon som var en väldigt svettig historia.
5 varv av:
9 pull-ups (med gummibandsavlastning för min del)
6/6 Renegade row
36 double unders (eller 108 vidriga enkelhopp för min del)
6 burpees

Total utmattning. Men jag längtar tillbaka.

1 kommentar:

  1. Skoj att du kan springa igen som du skrev om tidigare.
    Träningen utan crossfit verkar ha gett resultat även för crossfit :)!

    SvaraRadera