28 april 2011

Inspiration inför Topploppet

Onsdagen inleddes på allra bästa sätt. Tillsammans med vad som kändes som mer eller mindre halva träningsblogg-Sverige, eller åtminstone träningsblogg-Stockholm, käkades det frukost ute på terrassen på Selma City Spa på Clarion Sign. Det var Topphälsa som bjudit in för att peppa oss bloggare till att springa Topploppet den 1 oktober. Dagen till ära fick vi lyssna på Malin Ewerlöf Krepp som inspirerade och uppmuntrade oss att våga gå utanför vår bekvämlighetszon när vi springer och våga ta ut oss ordentligt, något som just tjejer kanske är lite sämre på än killar i allmänhet. Jag känner helt klart igen mig i det, men måste säga att Crossfiten har fått mig att våga bli spyfärdig.. Och belöningen är väldigt tydlig - helt plötsligt går utvecklingen väldigt mycket snabbare! Testa så får ni se.


Soffmys tillsammans med Soffan, Terese och Helena
Bild lånad från Sofy


Malin Ewerlöf Krepp gav oss en massa inspiration
Bild lånad från Terese

Jag kommer med största sannolikhet att bilda ett lag till Topploppet - så håll utkik här på bloggen om du vill vara med och lunka, jogga eller springa tillsammans med mig och ett gäng sköna tjejer.

Och ett tips till er som har lite svårt att komma igång med löpningen på egen hand eller kanske vill peppas till att ta ut er lite extra och nå snabbare resultat - spring i grupp. Topploppet erbjuder gratis löpträning i Hagaparken på tisdagar kl 18! Läs mer om det här.

3 kommentarer:

  1. Jag tror att jag måste komma in här. varje dag. för att liksom suga åt mig inspirationen och energin som flödar ut ur dina inlägg. jag blir glad och har dig som en förebild. Kram.

    SvaraRadera
  2. nej men hallå...hur hade du tänkt det här?
    Jag saknar dig eller din blogg eller hur man nu skriver. Kom tillbaks. Komsikomsi...
    du är efterlängtad, och jag tränar ju härhemma både för iform, och topploppet, och jag är inte alls bra och kommer säkert springa 5 km på 35 minuter men om du vill kan jag vara med i ett lag om man inte behöver vara proffs alltså...
    bara du kommer tillbaks hit...
    okej. om du kommer tillbaks snabbt så ska jag se till att springa topploppet på under 30. eller 30 prick. okej?

    SvaraRadera