18 juli 2012

Totalt tillfreds

Idag har den kommit - yogakänslan. När allt är som det är och det är bra som det är. Känslan som gör att ingenting irriterar mig. Som gör att jag ser hur vackert det är ute när kvällssolen skiner på majsåkrarna. Som gör att jag blir intresserad på riktigt av att höra vad andra människor har att berätta utan att börja referera till mig själv eller mina erfarenheter. Som gör att jag inte lägger in mina egna värderingar i allt och alla. Som gör att jag kan koppla bort tjattret i huvudet. Som gör att jag skrattar med hela kroppen.

Igår upplevde jag snarare det motsatta. Jag fick kämpa med mig själv. Var irriterad på det mesta, både på mig själv, situationen och andra. Undrade om det här med yoga retreat verkligen är något för mig. Då kändes yogakänslan som ett minne blott och väldigt långt borta. Men idag är jag bara så väldigt väldigt glad över att jag åkt hit.

Imorgon är det en ny dag och jag hoppas att jag vaknar så som jag somnar. Totalt tillfreds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar