17 juli 2012

Yogaretreat

En dag på yogaretreat kan innehålla så mycket. Till exempel:

Att lära sig hur man källsorterar en tepåse - ekologisk gård kräver sina tricks. Snöre och påse var för sig.

Paniken som kommer under meditationen när hungern kommer med full fart och det inte finns något alternativ än att bara sitta kvar.

Den underbara känslan av att smygäta en medhavd macka mellan meditationen och morgonyogan - att klara sig från 7 till 11.30 på en liten smoothie är inget alternativ för mig. Inte ens på retreat. Och verkligen inte med två timmars intensiv yoga på programmet.

4 timmars yoga som satt sig i hela kroppen. Jag trodde att jag var hyfsat vältränad men den här smärtan är total. Och jag har nio yogapass kvar.

Fantastisk ekologisk, vegetarisk mat.

En trött skalle. Att anstränga sig för att hitta rätt muskler att spänna samtidigt som andra slappnar av kräver ett enormt fokus och kroppskontroll.

Jag är helt slut. I både kropp och huvud. Efter en dag. Det återstår fem.
Min tillfälliga yogashala - mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar