2 september 2012

Storstäda? Dag 21 Bäverholmen - Laddiebakte

Efter att ha sagt hej då till Lisa, Arnold och kanske framförallt till hunden Bella som gjorde allt för att sno vår choklad, började vi dagens etapp som vi inte bestämt var den skulle sluta. Antingen lite kortare (15 km) för att sova i en raststuga eller lite längre och sova i tält. Väder och dagsform fick avgöra.

Dagen började i moll - jag var trött, lite grinig och hade ingen lust att vandra. Funderade en del över längtan, att jag i min vardag så sällan behöver längta eftersom väldigt mycket går att uppfylla på en gång. Här längtar jag desto mer. Efter enkla saker. Och ibland förvånande saker. Det är kanske inte så otippat att jag längtar efter min egen vanliga frukost, efter att få baka bröd eller bara att stanna inne en regnig söndag. Inte heller så konstigt att jag saknar känslan av att få slänga mig i soffan efter ett träningspass och bara läsa en bok eller se på tv. Jag blir desto mer överraskad av att jag faktiskt ser
fram emot att storstäda, rensa i garderoberna och tvätta. Får väl se om den känslan håller i sig även när jag kommer hem.. Jag tror hur som helst att det ligger något väldigt positivt i att inte alltid få allt man vill ha på sekunden utan att få vänta in det. Om inte annat för att få känna uppskattning.

Men så började det klarna upp, färgerna kröp fram över fjället och energin kom tillbaka. Allt kändes lättare på eftermiddagen - vi kunde ta en lång fika i solen, gick mest bara på i lätt terräng och omgivningarna var vackra och inspirerande.

Vi valde att tälta framför att bo i stuga och hittade en riktigt fin tältplats där vi fixade mat, satte upp tältet och åt mintpralinerna från Adolfström liggandes i tältet. Mysigt och bra.

Dagens känsla: Ner.. och så upp.

Dagens tanke: Mer och mer tankar på vad jag ska göra när jag kommer hem.


2 kommentarer:

  1. Kul med bilder! Men kan du inte göra dem lite större så man ser bättre :) Kram o lycka till på resten av vandringen!

    SvaraRadera
  2. Erika: bilderna kommer bli bättre och större när jag kommer hem. Härifrån är det så dålig täckning att det inte funkar med nåt annat än små bilder.

    SvaraRadera