25 november 2009

Att vakna med ett leende

Alltså, jag är totalsåld. På en lampa. Det kan låta lite märkligt. Kanske till och med knäppt.

Men faktum är att den här lampan är helt fantastisk. Den får mig att tycka att det är lättare att gå och lägga mig för att jag vet att jag kommer att vakna av mig själv med känslan att "jaha, ny dag, nu var det dags att gå upp ja". Utan problem. Oavsett tid på dygnet.

För er som inte ännu upptäckt denna mirakellampa så funkar den som så att den successivt ökar ljuset i rummet en halvtimme innan själva alarmet går på. Efter lite experimenterande med ljusinställningarna har jag nu hittat det perfekta läget där jag vaknar av mig själv fem minuter innan alarmet (i mitt fall radion) sätts på. Som att ha helgmorgon hela veckan med andra ord.

Ja jag vet. Jag låter som en reklamfilm. Men jag är inte köpt. Lovar. På hedersord. 

1 kommentar:

  1. Kul att höra att lampan fungerar. Jag har själv funderat ett bra tag på att köpa en sådan, skulle behöva lite ljus som puffar upp mig på morgonen.

    SvaraRadera