23 november 2009

Nöjd

Kvällens pass i gymmet blev en blandning av styrka och kondition. Har se'n min stressfraktur för ett par månader se'n tyckt det varit lite svårt att få till konditionsträningen eftersom jag inte kunnat belasta foten och alltså inte kunna springa. Och nu när Vasan faktiskt närmar sig känner jag att mitt fokus bör ligga på kondition. Därav beslutet att smyga in lite konditionsträning i dagens helkroppsstyrka. Såhär såg dagens pass ut:

Uppvärmning: 8 min crosstrainer
Ben: Utfall med hantlar + Benspark i maskin
5 minuter rodd
Axlar+biceps: Axellyft i maskin + Bicepscurl med stång
5 minuter löpband
Övre rygg + triceps: Tricepspress i kabelmaskin + Sittande kabelrodd + Latsdrag i kabelmaskin med roddhandtag
5 minuter cykel
Mage + nedre rygg: Crunches på bosu + Ryggresningar på lutande bänk

Är riktigt nöjd med kvällens pass. Kände mig taggad och gillar grejen med att varva kondition och styrka. Tycker det blir enklare att fokusera på varje övning med mer omväxling i passet. Kul! Mer sånt kommer det bli framöver.

Tack Frida för bra peppning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar