24 november 2009

Inspiration som håller i sig


Ni vet den där känslan man kan få i hela kroppen efter en riktigt bra inspirationsföreläsning. Jag menar den där känslan av att "Allt är möjligt" och "Nu fasen ska jag ändra på de där delarna i livet som inte riktigt funkar" osv.. Ni kanske också känner igen er i hur vardagen sedan kommer ikapp en och hur inspirationen till förändring falnar och illa kvickt är man tillbaka i gamla tankebanor och vanor.

Förra veckan var jag dock på en inspirationsföreläsning som bara växer sig starkare och starkare. Hade förmånen att som mentor i Stiftelsen Stella gå på ett seminarium med Igor Ardoris, ni vet han som var gympalärare i tv-programmet Klass 9A. Igor driver numera sitt företag, Själförsvar, och jobbar med fysisk och mental träning så man kan väl säga att det var en perfect match för mig och mina intressen.

Igor Ardoris, www.sjalforsvar.se

Resultatet av föreläsningen kan ni se här i detta nu. Den här bloggen skapades tack vare den inspiration jag fick att mer praktiskt styra mitt fokus mot det jag brinner för.

Och det väcker ju ytterligare en tanke - nämligen vilken kraft vi har att påverka varandra. Till stordåd eller illdåd. Bara till att välja.

Skulle ni få en chans att lyssna på Igor nångång - gör't!

1 kommentar:

  1. Härligt med inspirationsföreläsningar. Det finns verkligen många olika intressanta personer med lika många olika erfarenheter. Nyttigt att höra!

    SvaraRadera