26 november 2009

Längtan till shalan



Myshörnan i "min" yogastudio

Ikväll blir det yoga och precis som sporty spice skrev om nyligen så har min yogaupplevelse blivit en helt annan sen jag började gå till en riktig shala (yogastudio) istället för att gå på yogapass på en vanlig träningsanläggning. För mig räcker det numera att kliva innanför dörren till yogastudion så lägger sig lugnet inom mig och jag blir totalfokuserad på att bara vara. Yoga för mig är en helhetsupplevelse och något som är bra mycket mer än enbart fysisk träning och just därför blir miljön och stämningen som lärarna sprider så otroligt viktig. För mig handlar yoga om den där känslan av att komma in i en annan värld och helt glömma sig själv och allt runtomkring för en stund. Även om jag blir svettig så ligger fokus på det mentala snarare än det fysiska.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar