21 november 2009

Morgonpromenad med mersmak

Hade en plan om att ge mig iväg till gymmet imorse, har blivit lite av en lördagsmorgonrutin. Älskar att sätta mig på cykeln och komma iväg innan stan vaknat på riktigt och ledighetskänslan ligger i luften. Idag var dock inte riktigt kroppen med på noterna. Kände mig seg och saknade det där jädrar anammat som krävs för att kunna motivera sig själv i gymmet och bestämde mig istället för att ge mig ut på en promenad runt Djurgårdskanalen. Under tiden började kroppen vakna till liv och promenaden fick därför inslag av löpning. Sååå skönt! Och helt plötsligt kom lusten att springa tillbaka. Har varit borta från allt vad löpning heter i ett par månader på grund av en stressfraktur i foten och håller så sakteliga på att komma tillbaka till normal träning igen. Ser dagens små löpintervaller som ett test av foten. Som än så länge verkar ha fallit väl ut. Hoppas hoppas.

Efter promenaden körde jag lite Vasalopps-styrka med fokus på överkroppen. Varvade stakintervaller med gummiband och plankan och avslutade med en drös sit-ups och rygglyft.

Och än en gång har träningen lyckats skapa den där känslan. Från seg och omotiverad till full av energi och inspirerad.

Nu blir det en kopp kaffe tillsammans med Charlotte Kalla på tv som ytterligare inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar