16 februari 2010

Taggad till tänderna

Efter Kallas superlopp igår var jag hur taggad som helst inför morgonens tennisträning. Vaknade av mig själv vid halv sex och kroppen som borde vara ganska nertränad vid det här laget verkade inte tycka att det var det minsta obehagligt att ta sig ur sängen för att gå till tennisbanan.

Väl på banan höll jag fokus och drämde på ordentligt. Slagen kändes kontrollerade men ändå med bra tryck. Ett perfekt sammanträffande att vi just idag skulle öva attackspel (dvs. slå dödande avgörande slag). Precis vad jag kände för.

Så timmen gick alldeles för fort. Hade lätt kunnat fortsätta ett par timmar till.

Behöver dock inte vänta så länge till nästa gång. Ikväll är det match, och då fasen. Ska se till att värma upp bättre innan så kanske jag kan få en bättre start än vad jag fått i de senaste matcherna. Har varit lite mått loj i de tidigare matchstarterna och det funkar ju inte. Så ikväll är det upp till bevis och skärpning.

1 kommentar:

  1. Lycka till! Och vad kul att läsa om tennisen; kan ju absolut inget om den sporten, men du verkar vara riktigt förtjust i den!

    SvaraRadera