4 juli 2010

Från morgonpaddling till kvällspromenad

Vilken fantastiskt skön semesterdag jag haft idag!

Vaknade av mig själv ganska tidigt och valde mellan promenad och paddling. Lotten föll på paddling. Lugnt och stilla på vattnet - vare sig vind eller båtar hade tagit fart än. Paddlade i ungefär 75 minuter innan frukost (och drog lärdom av att det krävs mer än en banan innan morgonpaddling för att energin ska hålla hela vägen - nu blev det tungt på slutet). Lät först paddlingen bara flyta på och försökte hitta känslan, för att se'n tänka lite mer på tekniken. Höfter fram, ta i med benen, raka armar osv..
Resten av dagen ägnades till stor del åt slappande med en bok i solstolen - en favoritsysselsättning på sommaren... satt där så pass länge att suget efter yoga blev starkt och jag bjöd upp min mor till en timmes ashtanga ute på gräset. Hur skönt som helst. Avslutade med några höftöppnare som jag så väl behöver.

Skönt avslappnade efter yogan åt vi middag och avslutade dagen med en kvällspromenad. En dag full av aktivitet och kvalitetsslappande - precis som jag vill ha det!
På kvällspromenad med min älskade mor på platsen jag älskar mer än nån annan på jorden.
Kan man begära så mycket mer?

3 kommentarer:

  1. Låter som att du har en tokgrym semester :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en fullkomligt fantastisk dag! Aktiviteter och vila i utmärkt kombination... fortsätt njut!

    SvaraRadera