28 juli 2010

Grus i dojan men flyt i kajaken

Jag kan inte upprepa det tillräckligt många gånger - så skönt det är med lite svalare väder! Energin kommer tillbaka och jag känner mig som mig själv igen snarare än som en platt padda som inte förmår röra sig en meter.

Träningspass 1 - Morgonjogg, 6 km
Tanken var att springa samma runda som sist men när jag skulle hoppa över första elstängslet väntade ett gäng med kossor precis där jag skulle sätta mina fötter och nog för att jag sprungit genom kohagar förr, men nu var de liksom lite för många och lite för nära.. så jag tänkte om och joggen fortsatte istället på grusvägen (dvs den enda "vägen" som finns på ön..).


söta men inte alltid joggarens bästa vän..

Dagens jogg var trög och benen kändes tunga från första steget men jag höll i, sprang efter puls osh slutade bry mig om tider. Byggde pannben. Tog ett kallt bad i havet (varmvattenberedaren trasig - då återstår bara havet) och njöt se'n av sommarens kanske godaste frukost. Inte för att den rent matmässigt var märkvärdig på något sätt, men känslan efter jogg och bad var bara alldeles perfekt.

Träningspass 2 - Kajak, 1h 45 min
Om joggen kändes tung och trög var känslan i kajaken precis den motsatta! Jag fullkomligen forsade fram. Kändes knappt som jag behövde ta i för att få fart på kajaken och när jag väl testade att paddla på så gick det snabbt, riktigt snabbt! Skön känsla och revansch på morgonens jogg.


Träningspass 3 - 100 pushups
Nej, jag gjorde inte 100 armhävningar men genomförde det andra passet i 100 push ups-utmaningen, vilket idag innebar 50 armhävningar. Har börjat på 100 push ups-utmaningen ett antal gånger men på något sätt tappat sugen efter ett par veckor. Nu berättar jag om att jag håller på med den här på bloggen så blir det åtminstone lite svårare att hoppa av. För visst vore det lite coolt om jag om 6 veckor klarar 100 armhävningar när jag nu klarar ca 20 i sträck?!

3 kommentarer:

  1. Wow, vilken träningsdag! Förstår precis känslan med kossorna hehe... :p

    Och hm. Jag har också påbörjat 100 pushups 2 gånger. Första gången var jag gravid så jag "fegade ur" och gjorde på knäna (dock 100). Andra gången var nu i somras - orkade upp till 74 stycken. Men shit, det är TUNGt med armhävningar. Heja PÅ du!

    SvaraRadera
  2. Det där låter som en härlig träningsdag! Håller med om att godaste frukostarna är de som äts efter en löprunda och att ha fått ta ett morgondopp kan ju bara ha gjort det ännu bättre.

    Skulle så gärna vilja testa att paddal kajak men vet inte riktigt hur/var/när.. Har kollat på några utfärder med de kostar ofta så mycket och eftersom jag inte paddlat förut så känns det inte helt ok att hyra en kajak och ge sig ut själv.

    SvaraRadera
  3. Vilken bra kombination! Härligt med paddling!

    Och ja, det vore häftigt om man kan öka armhävningarna så mycket genom att bara köra armhävningar varje dag (för visst är det så, ingen annan träning va?) och lyckas med 100 st! :) Det klarar jag inte ens på knäna.

    SvaraRadera