30 juli 2010

Snabbare

Dagens träning var mycket efterlängtad! Hade laddat och längtat efter
att få springa hela förmiddagen. Gav mig ut på samma runda som i
måndags (5.5 km genom kohagar). Kändes bra och avslappnat och de tunga
benen från i onsdags var idag betydligt piggare.

Inte för att jag hade som mål att kapa någon tid men så blev det
hursomhelst. Med en hel minut! Mycket nöjd med det beskedet och
särskilt som snittpulsen var något lägre än sist.

Nu är jag helpepp på att springa mer och hoppas på att jag ska kunna
hålla morgonträningsrutinen uppe även när jag börjar jobba om ett par
dagar.

Utöver joggingen kör jag vidare med 100 Push ups-utmaningen. Check och
bock för första veckan av utmaningen. Bara fem kvar... Än så länge går
det bra att följa programmet - orkar precis på gränsen de armhävningar
jag ska göra - perfekt avvägt med andra ord.

1 kommentar:

  1. Åh, jag blir peppad när jag kommer in här...
    imorgon ska jag till gotland där resten av familjen väntar...och då ska jag börja jogga igen efter min motionssemester, som pågått alldeles för länge...en hel månad nästan. snacka om att kroppen och psyket slöar ihop, och att man mår så mycket bättre av att röra sig ordentligt...

    SvaraRadera