5 juli 2010

Dagens träning

Mör i kroppen! Skön känsla att musklerna fått jobba idag.

Började med att paddla i ca 90 minuter och bitvis med lite mer vågor än igår. Kul med lite vågor! Satt trygg och stabil och njöt av att vågorna slog mot kajaken. Känns liksom lite mer hardcore när det inte är kav lugnt på havet utan åtminstone en eftermiddagsbris. Men gränsen till att det ska bli för mycket vågor och därmed lite läskigt är hårfin. Idag höll de sig i alla fall på helt rätt sida.
Just här var det väldigt lugnt på vattnet - fotoläge med andra ord

Badade och vilade för att sen köra styrketräning ute i gräset innan middag. Följde ett program som fanns med i Blossom Magazine. Tyckte inte det verkade särskilt jobbigt men tänkte att det nog är en bra start för mig som inte styrketränat mycket alls de senaste månaderna. För att göra det lite mer avancerat så la jag även till en vikt på benövningarna. Programmet ser ut såhär:
20 benböj
5 drakar per ben
15 benböj
8 drakar per ben
10 benböj
10 drakar per ben

10 utfall per ben
20 axelklappar
10 höftlyft per ben
8 utfall per ben
20 axelklappar
8 höftlyft per ben
6 utfall per ben
20 axelklappar
6 höftlyft per ben


Mitt utegym - man tager vad man haver

Mycket ben med andra ord! Kompletterade även med lite magövningar. Nu väntar jag bara på att träningsvärken ska infinna sig - hade vansinnig mjölksyra efter passet så kommer förmodligen få extrem träningsvärk.. och jag som tänkte springa imorgon.. hmm.

4 kommentarer:

  1. Preciiis - hur kombinera löpning med benstyrketräning..:)
    Vart paddlar du nånstans? Jag o mina kompisar har pratat om det så länge att det blivit ett internskämt, vi har fortfarande inte kommit iväg...:P Men jag gjorde det faktiskt i Nya Zeeland och det var grymt kul!

    SvaraRadera
  2. Benträning är aldrig fel! :D

    jag var ute och paddlade med en kompis som är kanotist för inte så länge sen, wow vilken jobbig träning det var! Det värkte grymt mycket i armarna dagen efter :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Vi får vänta till 5 augusti innan vi ropar hej. Men visst känns det bra nu med tanke på allt strul vi haft innan.

    Hur har det gått med träningsvärken :)

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig och somrig träningsdag! Det är ju perfekt när man kan vara utomhus och förlägga träningen där när vädret är så vackert.

    SvaraRadera