7 juli 2010

Het och slö


Tillbaka efter kvällens kajaktur där solen värmde ordentligt och glittrade i vattnet. Nog för att jag är en morgonmänniska som tycker att naturen är som allra vackrast just innan allt vaknat till liv, men ikväll är jag beredd att utmana den tesen - helt otroligt vackert och stilla! Någon som badade från en brygga var allt som "störde" lugnet.

I övrigt har det varit en slö dag. Jag blir väldigt seg av den här värmen. Så förutom ett försök att fly undan den värsta hettan genom att cykla ut till Sladö som för det mesta är lite svalare och lite blåsigare och på vägen testat chinsräcket lite snabbt, har jag mestadels legat i en solstol och ägnat mig åt de här två pärlorna (Mindfulness i vardagen & Katedralen vid havet):

Rekommenderas varmt!

2 kommentarer:

  1. Testade en mindfulness skiva när jag hade drabbats av panikångest. Det var inte min grej,inte just då i alla fall.

    Gick på KBT som funkade utmärkt

    Ser härligt ut med att paddla kajak. Det öppna havet/sjön och friheten ... ..

    SvaraRadera
  2. Böckerna är riktigt bra..har läst och utövar mindfulness enligt den bokens övningar..mycket bra!

    SvaraRadera