15 februari 2012

80 svingar senare

Efter en dag på jobbet i galet tempo (verkar vara mer regel än undantag nuförtiden) hann jag inte ta mig till Nordic men kände att jag behövde blåsa ur hjärnan på något sätt. Tog mig därför till Friskisgymmet där jag körde teknik i styrkefrivändningar (ingen hallelujakänsla idag..) och Overhead squats.

Körde se'n gårdagens wod från Nordic som såg ut som följer:

8 varv av:
10 ryska svingar (alltså kettlebellsvingar upp till ögonhöjd)

En skön genomkörning av hela kroppen och befriat från tankearbete vilket jag får mer än nog av på arbetstid för tillfället. Avslutade med att klämma ur det sista ur kroppen med assisterade chins.

Förkylningen har satt sina spår på styrkan men strunt samma, nu är jag på gång igen med en motivation som heter duga och jag har all tid i världen på mig att bara bli starkare och starkare. Men helst ska det gå snabbt förstås.

Utegymmet på landet - bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar