29 februari 2012

Oväntat bra!

Jo då, visst råkade jag ut för ytterligare en förkylning.. därav bloggtorkan. Men nu känner jag mig bra igen och har lite halvt ofrivilligt rivstartat träningen med två tennismatcher kvällarna efter varandra. Försöker annars att låta kroppen få åtminstone en dags vila mellan passen såhär direkt efter en förkylning. Men tävlingsschemat styr jag inte över och nu råkade det ligga två matcher dagarna efter varandra.

Märkligt nog har jag spelat vad jag skulle kalla "mitt livs tennis" under de här två matcherna. Igår tokfokuserad och vinst och ibland så bra spel att jag själv blev förvånad. Och så idag då.. match mot gruppens solklara ledare och jag lyckas vända ett 1-5 underläge till att sluta oavgjort 5-5. Jag spelar med ett j*la självförtroende och med ett självklart agerande på planen för närvarande. Vete tusan varifrån det självförtroendet kommer men en väldigt skön känsla är det hursomhelst. Idag var det stundtals briljant spel med många dueller där bollen gick över nät ett 30-tal gånger. Jag fick liksom nypa mig i armen för att tro på att det var jag som kunde åstadkomma sån här tennis. Efter matchen fick jag den bästa komplimangen man kan få av motståndaren - att det här var den klart roligaste matchen under spelomgången.

Rent fysiskt är jag däremot inte i någon toppform. I de här matcherna har jag verkligen fått ge allt. Normalt sett hinner jag återhämta mig någorlunda mellan bollarna, men idag och kanske ännu mer igår har jag flåsat som en tok. Efter matchen igår ville jag bara lägga mig ner och sova. Idag var känslan bättre men att tennis är konditionskrävande är ingen överdrift. Min kondition är förmodligen tillbaka alldeles strax. Om inte annat så har de här matcherna bidragit till att träna hjärtmuskeln.



1 kommentar:

  1. Du och jag och dessa förkylningar! Om någon av oss kommer på den magiska formeln för att slippa så måste vi dela med oss till den andra, right!? ;) Hoppas du får vara frisk nu! Kul med tennisen!

    SvaraRadera