10 februari 2012

Walk over

Var inställd på tennismatch ikväll. Den första på tre veckor för min
del. Så jag var faktiskt lite nervös, visste liksom inte om jag skulle
komma ihåg hur man gjorde. Men försökte tänka att de nog sitter i
ryggraden ändå - backhanden och forehanden.

Hade dock inte behövt oroa mig. Tio minuter in i matchtiden har min
motståndare ännu inte dykt upp (skumt) så av matchen bidde det
ingenting. Jag utnyttjade banan till massa serveträning istället och
på det lite sparring med en klubbkompis som lämpligt nog också övade
serve på banan bredvid.

Inte så dumt ändå alltså. Sällan jag tränar serve så koncentrerat men
blev sugen på att utnyttja fler lediga bantider till just det. Med en
bra och säker serve får jag ett lugn och självförtroende i spelet
medan en trasslig serve kan göra mig onödigt stressad och förstöra
mycket av de andra delarna av spelet.

En väl utnyttjad fredagskväll med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar