20 oktober 2010

Många fel, ett rätt

Det var inte min dag på tennisbanan igår. Spelet stämde inte under matchen och jag hamnade i underläge. Spelet som normalt sett är det jag vinner mest på - det hårda, snabba - funkade inte då det bara innebar att min motståndare slog ännu hårdare. Jag gjorde fler enkla misstag än hon och hamnade steget efter.

Men så gjorde jag i alla fall nåt bra! Jag bytte spelstil. Började slå lösare, högre bollar och försökte spela med större marginaler. Fokuserade på att bara hålla bollen igång, inte försöka avgöra. Och det funkade! Helt plötsligt var det istället hon som gjorde enkla misstag, jag kom ifatt och till slut vann jag också - även om det var med minsta möjliga marginal.

Nöjd med att jag vågade gå utanför min vanliga spelstil och testa nå't nytt. Det är inte helt enkelt kan jag säga.

1 kommentar:

  1. Smart spelat! Går det dåligt får man hitta tillbaka till spelet och inte låta poängen rinna iväg. Det gör man genom att spela säkrare och lugnare.

    SvaraRadera