7 januari 2011

100 nyanser av vitt eller Bästa ljusterapin

Ja vad säger man. Så vackert att jag blir alldeles lyrisk, tror mig
funnit meningen med livet, vill införa fjällsemester för alla skolbarn
och skicka Afrikas hela befolkning hit bara för att man helt enkelt
inte kan gå igenom livet utan att nångång få uppleva det här.

Ja ni hör, liite mycket extas över mig kanske men idag bjöd
grövelsjön på perfekta minus 10 grader och sol och överallt bara vitt,
vitt, vitt.

Kan det finnas nån bättre ljusterapi än att omges av det vita som
dessutom reflekteras av solen och gör det ljusa ännu ljusare?

6 kommentarer:

  1. Ja det är ju helt underbart! Så fint, så fint!

    SvaraRadera
  2. I hear you. Är glad för din skull som får vara där just nu och uppleva allt det härliga! Ska inte nämna ngt om Stockholms väder just nu.. :)

    SvaraRadera
  3. Åh, helt ljuvligt! :) Glad att du fick en fin och härlig skidupplevelse efter gårdagens igenblåsta spår!

    Känner väl igen den där lyriska känslan efter en vacker dag i naturen och snön :)

    SvaraRadera
  4. Åh det låter helt fantastiskt!
    Precis som min premiärtur på skidor igår:)

    Magiskt!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår verkligen din lycka. jag älskar naturen och framför allt fjällvärlden.

    SvaraRadera