30 januari 2011

Inte ett öga torrt

Tvekade ett tag på om jag verkligen skulle bege mig till föreläsningen kl 9 i morse eller om jag istället skulle ta välbehövlig sovmorgon. Vaknade dock av mig själv tidigt så då var det ju bara att ge sig iväg. Och det visade sig vara helt rätt beslut!


Pär och glada Hudikteatern

Det tog inte mer än två minuter av Pär Johanssons föreläsning på Nike Blast så rann tårarna utmed mina kinder. En minut senare kom det första kiknande gapskrattet. Och så skulle det fortsätta. Det var väldigt länge se'n jag skrattade så mycket och det var ännu längre se'n tårarna föll så som idag. Och summan av kombinationen skratt och tårar på en timme slår alla rekord! Aldrig har jag sett så många människor på samma plats som samtidigt skrattar och gråter. Tårarna kom både från det hisnande skrattet och från att bli så oerhört berörd. Vilket fantastiskt sätt att få börja en söndag på. Som pånyttfödd.

Så till alla er som får chanser att lyssna på Pär - gör't! Men ta med näsdukar och skippa mascaran. Och fram till dess - lyssna på Pärs sommarprogram.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken lycka - jag skrattade och grät till hans sommarprat i somras och var tvungen att lyssna om. Han är en fantastisk inspiratör och människa!

    SvaraRadera