27 januari 2011

Workshop i Kettlebells

Äntligen träning igen!

Min kropp visade ju ganska tydligt att den fått nog i form av de
uppsvullna armarna och jag har lyssnat och totalvilat sedan i lördags.
Dessutom har jag varit fruktansvärt trött - förmodligen en konsekvens
av att kroppen la all energi på att reparera skadan. Så det har
egentligen inte varit något problem att vila, utan känts ganska
naturligt.

Nu är dock armarna normalstora igen och jag smygstartade träningen med
en workshop i Kettlebells som Friskis höll i. Vi fick testa lite olika
övningar, allt från vanliga svingar till enarmsmarklyft. Avslutade med
att köra ett kort pass med blandade kettlebellsövningar. Nyttigt och
bra! Och jag blir sugen på att köpa ett par kettlebells för att ha på
landet där jag inte har tillgång till gym.

Konstaterade än en gång att jag är väldigt ojämnt stark i höger och
vänster sida på överkroppen. Förmodligen en konsekvens av tennisen men
nu måste jag ta tag i det innan det orsakar nån onödig skada.
Enarmspressar får bli min melodi hädanefter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar