20 januari 2011

Död kropp - speedad hjärna

Ja, alltså vad ska man säga? Är helt speedad efter dagens CrossFit. Det är bara att konstatera - kombinationen lek och träning är oslagbar! För det känns verkligen som jag är barn på nytt och leker och testar mig fram samtidigt som det svider i varenda muskel i överkroppen och endorfinerna bara rusar. 

Idag var det tabata-intervaller på schemat där vi varvade pullups och stångrodd. 16 intervaller totalt. Hann även med styrkefrivändning-burpees och ett första försök till bar muscle up. Jag säger försök. För det var just vad det var. Passet i sin helhet hittar ni här.


Förutom det så utökade vi våra djurkonster till att inte bara innehålla apor utan även grodor.. Vilket djur kommer härnäst?
 
Om ni behöver övertygas ännu mer om hur fantastiskt kul den här träningsformen är eller tycker att jag verkar överdriva en aning så kolla in Erikas känslor efter passet..

Så nu sitter jag här med en hjärna på helvarv och inte blev det bättre av att dagens handbollsmatch höjde pulsen ytterligare. Sova? Nu? Hur ska det gå till? Men glad och nöjd är jag ju i alla fall så det kan det vara värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar