19 januari 2011

Våga vinn då!

Jag måste erkänna en sak. Jag har blivit feg. Lite småtöntig sådär.

Ny tennisomgång börjar idag. Det innebär sju nya matcher och därefter upp- eller nedflyttning för de två bästa resp. sämsta. Resterande stannar kvar i samma grupp.

Och jag känner att jag varit en av de "resterande" lite för länge nu och att det inte är mitt spel som hindrar mig från att gå upp utan mina tankar. Jag tror helt enkelt inte på mig själv tillräckligt mycket för att gå upp en nivå.

Plockar fram känslan från i somras - när jag bara spelade - vågade - och vann

I förra omgången kom jag trea.. ytterst nära att gå upp till nästa nivå. Det borde ju göra mig extra taggad till att fixa det den här gången. Men jag tror fortfarande inte att jag hör hemma i den högre divisionen. Tänker att det är bättre att nå'n annan går upp som klarar av att spela där. Inser att jag skulle tycka att det vore obekvämt att spela i en nivå högre upp. Att folk skulle undra vad lilla jag gör där..

Vad är det här för skittankar som jag dras med? Vadå obekväm? Jag brukar väl inte vara rädd för att gå utanför comfort zone?

Jag är trött på att det är mina nedvärderande tankar om mig själv som hindrar mig. Det är verkligen inte likt mig att trycka ner mig själv i skorna och det är långt ifrån den person jag strävar efter att vara.

Så nu får det vara nog med de här dumheterna. En match i taget och fullt fokus på att ha kul på banan. Inte fundera på vad en vinst leder till och huruvida jag är "värd" att spela i en högre division. Just play!

Och så får resultaten tala för sig själva.

5 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Det är ju så bekvämt att inte utmana sig, inte ställa några krav eller chansa och råka misslyckas. Ändå har man det där suget i sig att vilja just dom sakerna och det är en ständig konkurrens mellan känslorna. Jag hoppas du spelar grymt och går upp en serie! Och om du går upp har du ju enbart förtjänat din plats. Kör hårt! Jag får komma och heja vid tillfälle :)

    SvaraRadera
  2. wohoo. hejjar på dig och håller tummarna inför att alla matcher ska gå bra.
    ser verkligen fram emot att höra hur det gick sen!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror på dig!
    PEPP! PEPP! PEPP!

    SvaraRadera
  4. Låter bra; spela, njut, ha kul och du ska se att resultaten kommer!

    SvaraRadera
  5. Kom ihåg årets motto... :P Och om det nu inte skulle funka up there så har du i alla fall testat och slipper undra. Dessutom - klart du har där att göra om du spelat dig själv dit upp!
    Btw - jag tror att vi måste ordna ett tennis-intropass i sommar, du får coacha mig och Erika i Karlberg!

    SvaraRadera