23 december 2011

Julförberedelser och Garminpremiär

I skogen där jag genomfört de ångestframkallande joggingturerna på
skolgympan för många år sedan skulle jag idag få uppleva något helt
annat. För ja, jag avskydde verkligen den där tidtagningen av 2,5 km
löpning i skolan där jag alltid hamnade bland de sista På den tiden
gjorde jag allt jag kunde för att få lov att promenera istället för
att förnedras i något som möjligtvis kunde kallas jogg. Löpning var
det då verkligen inte från min sida i alla fall.

Numera älskar jag samma skog och njuter av att lufsa runt i mitt eget
tempo. Idag var känslan extra skön efter några veckor med ovanligt
högt tempo på alla plan. Finns inget som får mig att varva ner så bra
som att vara ute i total tystnad och röra på mig i lagom takt. I lagom
takt var idag detsamma som långsamt. Uppenbarligen springer jag för
sällan för att hålla löparkonditionen uppe. Återstår att se om jag ska
göra något åt det just nu.

Idag var det även premiär för min fina Garmin. Har inget som helst att
invända där. Funkar klockrent och jag hade full koll på all möjlig
statistik både under passet och efter. Längtar efter att få mata den
med mer siffror. Löpning på julafton kanske?

Förutom joggandet har det rullats mozartkulor, ringlats chokladbräck
och kokats kola. Så vi lär klara julen även i år utan att svälta.

Återstår bara att fåglarna ska få sin mat. Min mor har uppenbarligen
inte tappat tron på en kall och snöig vinter. Med 10 kg solrosfrön och
40 talgbollar lär hon bli populärast på gatan. Jag hoppas hon får
användning för alla frön - nu får det vara nog med mildväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar