30 december 2011

Träning för Sveriges mest vältränade

Igår fick jag äntligen till ett pass Crossfit på Nordic. Och inte vilket pass som helst heller, utan under ledning av sveriges mest vältränade kvinna - Jenny Jacobsen som vann Crossfit-SM tidigare i år. Tidigare i höstas blev Jenny delägare i gymmet vilket bland annat innebär att hon leder klasser - jag tackar och tar emot. Att träna för de allra bästa måste ju vara en väldigt god förutsättning för att utvecklas och bli bättre.

Dagens pass såg ut såhär:

CTB pullups är alltså vanliga pullups men med tillägget att man måste dra sig lite högre då man ska nudda stången med bröstet (under nyckelbenet är regeln). Innan dagens pass körde vi viktade pullups och idag innebar faktiskt viktade pullups att jag hängde på mig vikt. Tidigare har det ju räckt att bara försöka dra upp min egen kroppsvikt men idag fixade jag 2,5 kg när jag höll stången med handflatorna bort från mig. Kul!

Passet var sedan riktigt kul och jag kände mig stark! Körde pullups i lila gummiband och frivändningar med 25 kg. Kände dock efter passet att jag borde ha ökat vikterna något, både vad gällde pullupsen och vändningarna. Kunde köra alla reps obrutet och det är ett tecken på att det kanske är lite väl lätt. Nåja, kul att känna att jag blivit starkare, så här lätt brukar det inte kännas med motsvarande vikter. Nästa gång kör jag tyngre!

Nu är det dags att stänga av datorn och packa ihop det sista. Mot Grövelsjön! som Erika säger.

Hela 16.30 och 17.30-gänget. Starka och snygga.

1 kommentar:

  1. Vilken inspiration att få träna med så proffsiga instruktörer. Gott nytt år och hoppas ni har fina turer på skidor!

    SvaraRadera