21 mars 2012

Hopprepsinspiration

Jag vill slå ett slag för hopprepet som träningsredskap. Så enkelt och så bra. Ytterligare ett redskap att addera till det där sommargymmet som jag pratat om alltså. Enkelt och smidigt att ta med sig.

Några av fördelarna:
  • Flåsigare än du kan ana (hur bra kondis måste man inte ha haft som barn?)
  • Bra koordinationsträning
  • Ger snabba fötter
  • Ger starka fötter och vader
Det här klippet visar 23 st hopprepsövningar, vissa mer möjliga att utföra än andra..

2 kommentarer:

  1. Kul med hopprep! På den byskola jag gick hoppade vi alltid hopprep på rasterna... även ibland med "dubbelrep"... jag måste haft bättre koordination på den tiden!

    SvaraRadera
  2. Bra tips, jag har ju ett hemma. Fast hm... nä, det blir spinning ett tag till.

    SvaraRadera