7 april 2012

Snöjogg!

Det växlar snabbt. Aprilväder så att säga. Trodde inte det var sant
när jag vaknade upp i morse mitt i ett snötäckt vinterlandskap.

5-10 cm snö hade kommit under natten och det har blåst så att jag
trott att väggarna ska ramla in.

Gav mig ut på en utforskarjogg för att för första gången se hur min
sommarö ser ut i vinterskrud. Bitvis fick jag pulsa genom helt orörd
snö, bitvis var snön helt bortblåst. Och så ett par traktorspår ibland
som underlättade min framfart något.

Jag smålog åt fiskmåsarna som förgäves kämpade i motvinden tills de
insåg att de inte var starka nog att ta sig framåt och fick byta
riktning.
Kossorna stod i klungor som för att värma sig mot varandra och allt
var sådär idylliskt som jag tänkt mig.

Inne igen var jag väldigt glad över att vi kämpat de där tre timmarna
igår för att få igång varmvattenberedaren. Duscha, jag säger bara
duscha. Och så kaffe och hembakad morotskaka framför en sprakande
brasa på det. Älskade stugliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar