7 maj 2012

Crossfit - lyftfokus

Det var såå nära att jag en kvart innan jag skulle gå till Nordic gick direkt hemåt istället. Kände mig trött i huvudet och visste att dagens pass skulle kräva en hel del koncentration. Men. Jag förhandlade med mig själv och gick dit i alla fall. Som vanligt är jag glad för det såhär efteråt. Fortfarande trött, men nöjd.

Dagens pass var helt dedikerat till skivstången - styrkefrivändningar, frontböj och push jerks. Som vanligt började vi med en ordentlig uppvärmning och teknikgenomgång i de olika övningarna. Äntligen kändes styrkefrivändningarna mer naturliga! Fick tummen upp för tekniken i samtliga övningar men ska tänka mer på att lyfta upp bröstet i frontböjen och vara lite mer aggressiv när jag är på väg upp.

Som omväxling bestod dagens WOD inte av ett flåsigt spypass utan hade istället styrkefokus. Jag gillade verkligen det här upplägget då jag kunde fokusera på att ha bra teknik i varje lyft istället för att vara så snabb som möjligt. Ett utvecklande pass och bra för självförtroendet i lyften.

Inom varje minut i 15 minuter:
1 styrkefrivändning
1 frontböj
1 push jerk

Körde med 32,5 kg vilket kändes lugnt och kontrollerat och hade inga problem att sätta tekniken. Kul!

Nu belönar jag mig själv med att kolla när Sverige utklassar Danmark i hockey-VM. Bra måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar