10 maj 2012

Ryck!

Klassisk tynglyftarträning på Nordic idag. Hängstyrkeryck i fokus och ja det är krångligt att få upp en stång från hängande utmed låren till över huvudet på raka armar i en smidig rörelse med hjälp av ett litet hopp. Det är galet hur vacker och enkel rörelsen ser ut hos de som kan. Lika galet är det hur en så till synes enkel uppgift kan innehålla så mycket teknik. Och hur svag man blir när tekniken inte stämmer.

Jag gillar ryck. Idag hade jag dock lite svårt att frammana den aggressivitet som krävs för att vara tillräckligt snabb och bestämd i själva rycket. Försökte tänka på folk som varit/är dumma för att frammana lite ilska men kände mig from som en nyfrälst snarare än ilsk.

Metconen var tuff och flåsig. Men de fem varven gick snabbt. Det var grisigt jobbigt (pass med ryck och löpning tenderar att vara det) men ändå möjligt att hålla ut hela vägen.

Inom varje 2 min, i 10 min:
6 Hängstyrkeryck
200m Löpning
max antal Burpee-boxhopp (60/45cm)
Poäng = totalt antal burpee-boxhopp

Ryck!

2 kommentarer:

  1. Crossfit verkar grymt kul, det gör det verkligen! Tar du med mig på ett pass om jag kommer till Sthlm? ;)

    SvaraRadera
  2. Jonna: Crossfit är grymt! Bästa grejen. Och JA jag vill verkligen ta med dig på ett pass! Säg bara till nästa gång du är i Sthlm så kör vi.

    SvaraRadera