21 augusti 2012

I ett töcken. Dag 9 Saltoloukta - Sitojaure

Efter ännu en frukostbuffé känner jag mig redo att bege mig ut i
obygderna igen. Passar på att väga ryggsäcken innan jag lämnar och
konstaterar att jag uppskattat ganska så rätt. Omkring 18 kg går jag
omkring med men då är ganska mycket mat.

Idag åker regnkläderna på då det småregnar redan från start. Har
blivit betydligt kallare också, ca 10 grader. Uppe på kalfjället
blåser det ordentligt och för första gången under vandringen fryser
jag. Stannar för att sätta på mig ytterligare en underställströja och
vantar och buff.

Håller pauserna korta och går som i en bubbla. Det är grått och ingen
direkt utsikt alls då molnen ligger lågt. Tänker väldigt lite men
konstaterar i alla fall där bland icke-tankarna att jag efter idag
bara har tre ensamdagar kvar innan Frida möter upp i Kvikkjokk. Det
känns lite märkligt att det gått så fort men samtidigt ska det bli kul
att gå in i en annan fas av vandringen. Och jag ser framemot sällskap!

Sällan har det känts så bra att komma fram till stugan. Få komma in i
värmen, äta nyponsoppa och lyckas sno åt mig ett eget rum (!).

Dagens känsla: Lite less men samtidigt inte så mycket känslor alls.

Dagens tanke: Vill bara komma fram

Dagens bästa: Känslan när jag nått dagens mål.

Dagens längtan: Få träna crossfit och styrka.

Dagens otippade: Att få eget rum.

5 kommentarer:

  1. Bra kämpat Ulrika! CFN väntar när du kommer hem. :)

    SvaraRadera
  2. Håller med, det har gått jättefort. Läser varje dag. :-)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  3. Vaaa är snart ensamdelen klar? Känns som tiden rusat! Förstår att du blir less ibland... kämpa på! Och njut av den där förunderliga fjälluften, trots gråvädret, det är ju så vackert ändå, så levande... hälsning från lysrörshelvetet ;)

    SvaraRadera
  4. Är det dax för den där bud-latten nu kanske? Heja, heja! Och kom ihåg att även de stunder som du känner dig less kommer att vara drömlika när du sitter framför en skärm och harvar på din nionde jobbtimme i vinter...eller tränger dig fram genom köttmuren på T-centralen.

    SvaraRadera
  5. Jag längtar efter att dela lite fjäll med dig!! Kul att se bilder. Mitt kök är fullt av plastpåsar med torkad mat, hungriga kommer vi inte gå (däremot kan jag tänka att det blir tungt...) Sista slutspurten på jobbet nu, kram kram!

    SvaraRadera