24 augusti 2012

Vilar i Kvikkjokk Dag 13 Kvikkjokk Fjällstation

Tar en vilodag i Kvikkjokk i väntan på att Frida ska anlända och göra
mig sällskap. Passar på att tvätta alla kläder, äta av sånt som inte
finns till fjälls (mjukt bröd, glass, äppelkaka) och vila fötter och
ben. Hjälper några damer att få igång sina kontantkort och skrämmer
upp dem lite lagom genom att beskriva deras kommande etapper.

På eftermiddagen blir det nästan för lugnt så jag kör en liten
styrkecirkel för överkroppen på golvet.
3 varv av:
10 Armhävningar
10 fällknivar
15 dips
15 situps

Bättre än inget och jag tänker att om jag gör det här varje dag under
vandringen och ökar antalet reps med en för varje dag så borde jag
åtminstone inte fallera totalt när jag är tillbaka på crossfitgolvet
igen.

Kvikkjokk är känt för att vara omtyckt av myggen och således finns det
en innätad myggveranda på fjällstationen. Fiffigt.

1 kommentar:

  1. så härligt att få frossa i godsaker som inte finns ute på fjället! kan tänka mig att det smakar väldans bra för en trött kropp. ha det så underbart nu med sällskap på vandringen!

    SvaraRadera