25 mars 2010

Monte Gordo dag 4 och 5

Dag 4 innehöll en nästintill träningsfri dag med utflykt till den fantastiskt vackra staden Sevilla. Men kunde  inte hålla mig borta från en löparrunda innan middagen när jag kom hem. Hur skönt som helst att springa i pinjeskogen när solen är på väg ner och svalkan börjar komma.
Sara och jag innan bergspasset

Idag har förmiddagen ägnats åt bergspasset där jag struntade i att springa och istället promenerade en mil. Mycket för att hinna njuta av omgivningen ordentligt. Men måste säga att Rune Larsson var väldigt nära att lyckas övertyga mig om att springa de 29 km hem från den lilla bergsbyn.. nästa år så. I år känns inte löparformen riktigt där än.


Och än är inte dagen slut. Ett danspass lockar och Runes snack om löpning gjorde mig ju onekligen sugen, så en liten sväng senare kanske.

Behöver jag säga att jag njuter? Tror inte det va..

2 kommentarer:

  1. Härligt att få rapport! Verkar riktigt roligt och den där träningsvärken har jag också... Har bokat av minst 7 kollegor som frågat om jag skadat mig/haltar/har ont nånstans :)

    Ha det så fortsatt bra!

    SvaraRadera
  2. aah men sara känner jag också igen, tror hon och jag gjorde nåt arbete ihop i Linkan:) Kul ni verkar ha det, jag blir så avis. Har precis kommit igång med löpningen nu. Känns pepp..

    SvaraRadera