8 mars 2010

Summering tennisomgång 1

Den första tennisomgången för året är avslutad och det är dags för en summering.

Matcher spelade: 6
Vinster: 2
Oavgjorda: 1
Förluster: 3





Gruppspelet började lite knackigt från min sida. Tog helt enkelt lite tid innan jag vande mig vid det snabbare spelet. Jämfört med den lägre divisionen som jag spelade i tidigare så krävs det betydligt mer skärpa från min sida för att vinna nu och jag var inte riktigt beredd på att det skulle vara så stor skillnad. I de sista matcherna blev jag allt nöjdare med mitt spel och största skalpen var min oavgjorda match mot en spelare som vunnit alla sina matcher tidigare. Trenden pekar uppåt med andra ord.

Känner mig riktigt taggad för att börja om på nytt från noll och ha chansen att placera mig bättre än jag gjorde i den här omgången!

Nu när jag vant mig vid det högre tempot och känner till åtminstone hälften av spelarna jag ska möta så finns det alla förutsättningar för att göra en riktigt bra omgång och kanske kanske klättra en division.  Jag är redo. Let the play begin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar