17 mars 2010

Tack Röhnisch!

Gårdagskvällen ägnades åt blogg-träff anordnad av Röhnisch. Förutom rabatterad shopping bjöds vi även på en föreläsning av Bea som driver företaget Be A Winner.

Bea gav oss ett antal verktyg som kan hjälp oss att uppnå våra mål och pratade om vikten av balans. Balans mellan alla snabba intryck som kommer utifrån och de inre basala behov (sömn, mat, vila) som vi alla har. Jag kunde nicka igenkännande till mycket och med tanke på hur jag mått den senaste tiden så kan man väl lätt säga att det har rått en viss obalans.. jag har helt enkelt skjutit upp mina grundkäggande behov på framtiden vilket kroppen inte accepterat och reagerat kraftigt mot.

Från föreläsningen tar jag också med mig vikten av att sätta sig i ett visst tillstånd när något viktigt ska uppnås. Jag vet till exempel hur viktig uppvärmningen ute på parkeringsplatsen är för mig innan en tennismatch. Och jag tror inte att det främst handlar om att få igång benen utan snarare att jag ställer in hjärnan på att "nu är det dags" "nu ska tävlingsmentaliteten kopplas på". Vet hur jag, när jag struntat i uppvärmningen, känt mig allmänt loj och likgiltig under matcher och vaknat till först på slutet.

Så tack Bea för inspirationen!

Kvällen var riktigt trevlig och jag hann även med att mingla lite, bland annat med Miss Agda, Frida och Åsa

2 kommentarer: