14 april 2010

Tennis x 2

Tisdagen började med tennisträning och avslutades med tennismatch. Ett tennisfreaks drömvardag!

Platsen för matchen - vackra tennispaviljongen (vars långsamma underlag jag dock inte alls gillar)

Kan inte säga att jag på något sätt spelade mitt livs tennis under matchen men lyckades åtminstone vinna. Klurig motståndare som jag mött en gång tidigare. Han har liksom ingen teknik, så är lätt att luras att tro att det ska bli en enkel match, men på nå't vis lyckas han slå tillbaka precis varenda boll. Vet inte hur många gånger jag räknade ut honom men ändå fick tillbaka bollen. Jobbigt på så sätt att det kräver ett enormt tålamod och ett säkert spel. Eftersom han inte gör några enkla misstag så får jag inget gratis.

Men som sagt, det gick till slut. Ikväll väntar nästa drabbning. En betydligt hårdare sådan.

2 kommentarer:

  1. Låter nästan som ett yogapass i din beskrivning :) När man inser en mängd saker, och att inget är vad det verkar!

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt! Mycket av det som är spännande med tävlandet är just att lära sig en massa om sig själv.

    SvaraRadera