12 juli 2011

Bland kettlebells och insekter

Äntligen en mulen dag! Ja jag vet att det i det här landet är nästintill olagligt att inte dyrka solen 24/7 men jag blev faktiskt glad på riktigt när solen inte gassade igår och jag slapp bli sådär slapp och slö som jag blir av värme och sol.


Så istället för att halvslumra i solen satte jag ihop ett cirkelträningsprogram för sällskapet på landet. Och konstaterade än en gång att man kan göra mycket med ett par kettlebells och den egna kroppen som motstånd. Programmet bestod av 4 omgångar med tre övningar i varje omgång där vi körde två varv av varje omgång och där varje övning gjordes i 45 sek innan det var dags att gå över till nästa övning. Som alla träningspass här ute så avslutades även det här med ett bad och lite nedvarvande simning.

Dagens program i detalj:
Omgång 1:
Goblet squats (knäböj med kettlebell)
Armhävningar
Planka med benindrag

Omgång 2:
Dynamisk sidoplanka
Helikoptern/Jorden Runt
Rodd med kettlebells

Omgång 3:
Enbensmarklyft/Draken med kettlebell
HSPU (se tidigare inlägg) från låda
Burpees

Omgång 4:
Overhead utfall med kettlebell
Kettlebells-svingar
Crunches

2 kommentarer:

  1. Wow, vilket fint pass :) Det ska jag kopiera och spara inför landet-dagar framöver.

    Nu börjar min semester ta form och jag och Gbg-Erika pratar om att åka mot Skåne v 30 :) Vi kan väl se om det går att mötas där och då. Mejlas igen sen!

    SvaraRadera
  2. Wow, det var ett bra pass (även om jag inte fattar vad vissa övningar är, måste träna min crossfit-lingo..)!
    Jag och stockholms-erika ska ju oxå till skåne då (malmö) - ett gäng-meetup kanske :P

    SvaraRadera