18 september 2011

3 x träningsvärk

Det gör ont. I stort sett överallt faktiskt. Länge sedan träningsvärken var så total. Och receptet på detta undrar ni kanske?

Fredag lunch:
Benstyrka på gymmet. Testade Benpass nr 2 - ni vet de där passen som ska jämna ut mina svagheter.
Såhär såg det ut:

Front Squats (stången vilandes på axlarna): 3x12reps
Utfall med skivstång: 2x20reps
Enbensknäböj på bosuboll: 2x12reps per ben
OH Squats: 3x8reps

Lägg till 3x8 chins i maskin och 2x15 benlyft på hängandes bosu och jag var rätt så mör. Egentligen ingår även marklyft i benpass nr 2 men jag var låg på energi och kände att jag inte orkade fokusera. Sparar marklyften till nästa gång.

Fredag kväll:
Tennismatch. Inte mycket att säga om. Min tennisform är usel för närvarande, har helt enkelt spelat alldeles för lite på sistone och det straffar sig förstås. Man kan inte hinna med allt hela tiden, så det är ok även om det alltid är trist att förlora matcher. Men kan lova att tennisen bidrog till träningsvärken i baken och axlarna.

Trötta men snart starka ben

Lördag morgon:
CrossFit på Nordic tillsammans med Erika.
Styrketräning i form av kettlebellssvingar. Sedan själva passet, ett ovanligt långt sådant - hela 12 minuter. Kör så många varv som möjligt på 12 min av:

6 ryska svingar (alltså svinga enbart till ögonhöjd)
6 marklyft med samma kettlebell som i svingarna
12 situps
12 jumping jacks

Så när vi trodde att vi var klara väntade dagens bonusövning - tabataintervaller med double unders, alltså hopprep. 8 intervaller av 20 sek hopp, 10sek "vila"där vilan bestod av jägarvila. Vilan var värre än hoppandet kan jag säga.

Själva passet kändes inte så väldigt jobbigt egentligen, så idag är jag faktiskt lite förvånad över den här sjuka träningsvärken. Skrattretande illa. Hela ryggen är kaputt, magen gör sig påmind vid minsta lilla rörelse, för att inte tala om benen och rumpan.

Med detta sagt så måste jag säga att jag känner mig en aning knäpp (vad är det för fel på att vila kan man undra?)  som nu ska utmana kroppen med lite terränglöpning. Eller jogg som det lär bli idag. Återkommer med rapport om hur det gick med det.

Jodå - jag kan vila jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar