20 september 2011

6 km snabbdistans

Livet fortsätter att rulla på i högt tempo så varför inte testa om även benen skulle kunna hålla tempo idag. Dessutom närmar sig Tjurruset med stormsteg och mina ben som vant sig vid det lugna, bekväma långdistanstempot i och med all Lidingöträning behöver utmanas lite.

Dagens pass blev därför 6 km snabbdistans i LillJansskogen. Lite upp- och nerjogg på det och det slutade med en mils löpning. Pulsklockan hade helt ballat ur så jag sprang på känsla med målet att vara konstant andfådd. Tyckte backarna var ovanligt många idag (särskilt de som leder uppför) och vaderna fick jobba ordentligt tack vare terrängskorna som har betydligt mindre dämpning än mina vanliga löparskor.

Känns spännande att Tjurruset kommer att hållas på Norra Djurgården där jag ju springer relativt ofta. Spännande, men ofta skrämmande eftersom hela Norra Djurgården mer eller mindre består av vidrigt jobbiga backar. Tips från coachen inför årets Tjurrus är alltså att se till att få ordentligt med backträning.

Känslan idag var betydligt piggare än i söndags trots att jag var totalt slut i hjärnan efter dagens arbetsdag. Men en trött hjärna betyder ju inte en trött kropp och det var dagens löpning verkligen ett bra bevis på. Nu efter passet har tröttheten bytt plats och flyttat från hjärnan till kroppen. Helt i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar