25 september 2011

Lite kärlek till benen


Sitter i soffan och njuter extra mycket av att kunna gå och sitta obehindrat. Räknar med att det kommer att vara annorlunda imorgon.
Explosivt benpass på Nordic är anledningen till mina mosade ben. Vi inledde med utfallshopp med vikt. Jag som tycker att det svider tillräckligt när man gör vanliga utfallshopp utan extra vikt tyckte kanske att det var en aning overkill att göra dem med en skivstång på axlarna men men, ska man öva explosivitet så varför inte göra det ordentligt.

Efter ett antal set av denna lår och rumpmördare till övning så väntade dagens pass som inte heller det var nådigt mot mina stackars (lyckligt lottade?) ben.

6 varv av:
6/6 utfallshopp (alltså sex hopp per ben - nu utan vikt)
6 knäböjshopp
12 hollow rocks
1/1 enarmsstyrkeryck med hantel

Om man säger såhär, det gör inte så mycket att jag missat mitt benstyrkepass på gymmet den här veckan. Nu har de fått så de tål. Skänkte några tankar till Erika (aka bendrottningen) under passet och tänkte att det här, det skulle hon gilla!

Nu råkade det ju vara så att även jag gillade passet. Idag var nämligen en så'n där dag när det rådde superduperskön stämning på gymmet - avslappnat men ändå fokuserat. Kom på mig själv med att efter passet (endorfinhög - javisst) tänka att om jag bara fick välja en träningsform bland alla mina favoriter (yoga, tennis, löpning, crossfit) så skulle det nog ändå bli just CrossFit. Idag var det totalgrymt och jag ser verkligen fram emot en höst med mycket CrossFit.

Nu ska jag dock iväg och varva med lite tennis. Undrar hur mina ben reagerar (eller inte reagerar) på tennisbanan idag...

3 kommentarer:

  1. Ja det lät som en härlig genomkörare!:) Och tuff!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt skönt lät det som! Och skönt att du fattade rätt beslut med Lidingö!

    SvaraRadera
  3. Åh härligt med BEN! :)

    Tack för din fina kommentar! :)!

    SvaraRadera