27 september 2011

På't igen bara!

Crossfit-inspirerad träning från i somras

Jodå minsann, det där söndagspasset på Nordic kändes i benen och rumpan när jag igår gav mig iväg till samma ställe igen. Hade i söndags kanske någon slags tanke om att vila efter helgens träning, men när jag såg hur måndagens WOD såg ut så kunde jag faktiskt inte hålla mig därifrån.

Styrkedelen bestod av GHD situps och Evil Wheel (kanske den enda vettiga TV-shopprodukten nånsin?) och förutom att det är lite knöligt att få till motoriken i GHD situpsen så kändes det bra.

Passet som följde var riktigt kul och sju varv gick snabbt:
5 klapparmhävningar
5 kettlebellsvingar
5 situps
5 knees to elbows
5 knäböjshopp

Har fått en rejäl nytändning vad gäller crossfiten. Fasen så kul det är! Nu vill jag mest bara att TjurRuset ska vara överstökat så jag kan släppa löpningen till viss del och fokusera på styrkan.

Men idag blir det vila. Det är ju också viktigt sägs det.


1 kommentar: