1 december 2009

Blir du smartare av träning?

Läste just i DN om en studie som visar på att personer med bra kondition får bättre resultat på IQ-tester.

Vad säger ni - känner ni er smartare av att träna?

För egen del kan jag nog inte säga att jag känner mig smartare direkt, men däremot får jag ett större driv, mer energi och blir väldigt mycket bättre på att fokusera och koncentrera mig.. och just det större fokuset skulle kanske kunna påverka ett IQ-test. Dessutom tycker jag att min lust till saker och ting ökar med hjälp av träningen - så mer lust att lära - ja visst.

Utan träningen känner jag mig seg och trög i huvudet, mindre initiativrik och orkar inte tag i saker på samma sätt.

Så helt dumt tycker jag nog inte att den där slutsatsen låter - att motion faktiskt också gör oss smartare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar